Job 1 van 1


Report this listing

Solliciteren



Verantwoordelijke buitenschoolse kinderopvang


Functie

Over de job

Als verantwoordelijke sta je in voor de organisatie van het IBO en de speelpleinwerking en volg je het team van kinderbegeleiders op. Jouw takenpakket bestaat uit een brede waaier aan taken: van het organiseren van uitstappen, het regelen van busvervoer, het leiden van vergaderingen en houden van functioneringsgesprekken, het opmaken van werkplanningen tot het contact houden met ouders en diverse overheden.

Je staat ook in voor de uitbouw en evaluatie van het IBO en stuurt bij waar mogelijk. Je neemt deel aan diverse werkgroepen en formuleert beleidsadviezen. Je kan jouw stempel drukken op de uitrol van het BOA-decreet (decreet Buitenschoolse Opvang en Activiteiten), waarmee we buitenschoolse activiteiten in Overijse op elkaar afstemmen.

Het diensthoofd kinderopvang en opvoedingsondersteuning coacht en stuurt jou aan als jouw rechtstreeks leidinggevende.

Schoolvakanties zijn binnen deze functie een piekperiode, waardoor buiten deze vakanties extra marge is om verlof op te nemen. Tijdens schoolvakanties is verlof op te nemen in samenspraak met de collega’s zodat er in back-up kan worden voorzien.

Jouw profiel

Over jou

  • Je bent sociaal, oplossingsgericht, georganiseerd en hebt leidinggevende capaciteiten.
  • Je bent een bruggenbouwer die kan netwerken, hebt voeling met en interesse in ideeën van burgers, gezinnen en kinderen.
  • Je kan zelfstandig en in teamverband werken.
  • Je durft out-of-the-box denken en gaat met een constructieve houding elke uitdaging aan.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Je moet minimum in het bezit zijn van ofwel een bachelordiploma of je bent laatstejaarsstudent (je kan deelnemen aan de selectieprocedure in afwachting van het behalen van jouw diploma).
  • Een pedagogisch diploma en/of ervaring met jeugdwerk en kinderopvang zijn een plus.
  • Het totale educatieve project uitwerken of aanpassen volgens de specificiteit van de organisatie (kinderdagverblijf, kinderopvang, ziekenhuisdienst, …)
  • Spel-, ontwikkelings- en leeractiviteiten organiseren
    De kinderen begeleiden tijdens de activiteiten
  • Dossiers van kinderen administratief opvolgen en gegevens doorgeven aan ouders, boekhoudkundige dienst, ...
  • Interinstitutionele projecten uitwerken of de acties van het kinderopvangnetwerk binnen een regionale instelling coördineren
  • Acties uitvoeren ter ondersteuning van het personeelsbeheer (aanwerving, opleiding, ...)
  • Evenementen organiseren
    Onderhandelen over kostprijzen en locaties, verblijf en vervoer reserveren
  • Samen met het team de activiteiten evalueren
    Het educatieve project aanpassen volgens de ontwikkeling en de werking van de groep kinderen
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Ouders informeren over de werking van een opvangdienst en de integratie van de kinderen tijdens de aanpassingsperiode organiseren

Aanbod

Wat bieden we jou?

Statuut : Een voltijdse, contractuele tewerkstelling van onbepaalde duur.

Loon: Salaris volgens toepasselijke weddeschaal barema B1-B3

  • Voor de bepaling van je loon houden we rekening met je werkervaring bij de overheid en relevante beroepservaring uit de privésector of als zelfstandige

Vakantie :Minimaal 26 vakantiedagen + 2 kermisdagen per jaar voor een voltijdse functie.

Voordelen :

  • Maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag.
  • Jaarlijkse ecocheques en gemeentelijke geschenkbonnen
  • Flexibele werkuren
  • Gratis hospitalisatieverzekering voor jou en je gezin
  • Vakantiegeld en eindejaarstoelage
  • Aanvullend pensioen
  • Mogelijkheden voor opleidingen
  • Fietsvergoeding
  • Volledige terugbetaling openbaar vervoer van en naar het werk
  • Diverse kortingen en speciale aanbiedingen via Pluspas

Wat zijn de selectiestappen?

  • Stap 1 : Solliciteer tot en met woensdag 15 mei 2024 .
    • Optie 1 - Je kan online solliciteren voor deze job via onderstaande knop.
    • Optie 2 - Bezorg je cv en motivatiebrief per post aan: college van burgemeester en schepenen, Begijnhof 17, 3090 Overijse
    • Optie 3 - Overhandig je CV en sollicitatiebrief aan de onthaalbalie, Begijnhof 17 3090 Overijse, waar je een ontvangstbewijs krijgt.
      De datum van het ontvangstbewijs geldt als bewijs.
  • Stap 2 : Neem deel aan een schriftelijk en mondeling examen, dat aansluitend zal plaatsvinden op dinsdag 28 mei 2024 . Je zal hierover meer informatie ontvangen na afsluiten van de sollicitatiedatum.
  • Stap 4 : De kandidaten die geslaagd zijn voor het aanwervingsexamen worden uitgenodigd voor een assessment dat zal plaatsvinden op een latere datum.

Ben je geslaagd voor de selectie, maar eindigde je niet als eerste in de rangschikking? Dan kom je terecht in een wervingsreserve die 2 jaar geldig is (eventueel verlengbaar met 1 jaar). Deze gebruiken we dan voor toekomstige vacatures waarvoor jij in aanmerking zou komen.

Solliciteren